Wednesday, December 07, 2016

Hockey mom

Jag älskar den här hockeymorsa-grejen! E spelade underhållningsmatch i periodvilan i Almtunas hemmamatch ikväll. Hon var sjukt nervös innan och lika självkritisk efteråt, men jag njöt av varenda sekund i ishallen. Det är några år sen jag var på match senast, men det är som att komma hem. Jag blir alldeles lycklig av att vara på plats, även en dag som denna när jag inte hejar på något av lagen :) 





E's lag vann minimatchen med 1-0 och jag står fast vid det jag har sagt i snart 20 år; om jag får välja hur jag ska dö så blir det en hjärtattack pga. en sjukt spännande hockeymatch!

Den här sköningen gör mig också alldeles lycklig: 


Han drömde mardrömmar häromkvällen och kom in till mig när det stackars lejonet blev skjutet i munnen i kriget. Man undrar ju var allt kommer ifrån... 

Personaldag på jobbet idag. Förmiddagen var fullt ut min att förvalta, använde den på bästa sätt för att gå igenom nya dokumentationssystemet som lanseras nästa år. Var lite orolig förra veckan att jag inte skulle kunna fylla ut tiden, att jag skulle behöva pressa fram krystade frågor efter 45 minuter. Det gick dock över förväntan, tack vare engagerad personal som ställde massor av intresserade frågor. Fyllde ut hela förmiddagen med råge och kom hem helt mosig i huvudet. 

No comments: