Tuesday, December 13, 2016

Lucia

Precis när jag skulle åka från jobbet för att hinna till Luciafirandet på förskolan så gick överfallslarmet på en avdelning. Bara att släppa handväskan o kuta iväg dit istället. Tur i oturen så hade de läget under kontroll o jag kunde återgå till min hemfärd. Sladdade in på parkeringen ett par minuter över 14 och möttes av ett antal barn på väg hem. Orolig att jag stressat ihjäl mig o ändå missat allt gick jag in o stämde av. Visade sig att jag var en halvtimme tidig istället... Mysig eftermiddag, med en son som stod krampaktigt tagen av stundens allvar under hela luciatåget.

Om möjligt ännu stressigare idag, då E hade hockeymatch och A skulle på julbord + jobb. Slängde i barnen mat o tog sen en promenad till ishallen, eftersom jag kom hem så pass sent att A behövde ta bilen för att hinna till sitt. Hej o hå, men allt gick bra. Minimatchen slutade 2-2 o E var nöjd att ha fått komma i närheten av pucken... :-)

Ni som hängt med ett tag kanske har snappat upp min fäbless för Six degrees of separation. Kollar därför Filip & Fredriks Jorden runt på 6 steg. Love it! Kanske teorin & programidén mer än programmet. Den dag jag blir ekonomiskt oberoende ska jag lägga all min tid på att testa teorin för egen del. Välja ut ett antal mer eller mindre spännande människor o se om vi kan koppla ihop oss :-)

No comments: