Friday, December 09, 2016

Vattentäta skott

Vissa dagar är man mer tacksam än andra för vissa givna omständigheter. Igår var jag väldigt, väldigt tacksam att mobiler nuförtiden är vattentäta, när min ramlade ur bakfickan ner i toaletten innan jag hann sätta mig. Så skönt att då ändå kunna plocka upp den o tvätta med tvål o vatten under kranen.

Sitter just nu m fjärilar i magen, på väg till nya jobbet för besök. Funderar mycket på det mesta, inklusive hur det kommer kännas att åka kommunalt till jobbet, det har jag inte gjort på många år. I skrivande stund (kl 11.24) är det helt ok, men antar att det kommer vara mer kaotiskt när tåget generellt går 06.56, när alla andra också åker till sina jobb. Nåväl, jag får önska mig ett par schyssta hörlurar i födelsedagspresent så ordnar det sig nog.

Hotellfrulle m JoA i morse, alldeles strax lunch med bloggsyster JJ och ikväll julbord med Kaffeklubben. Sen behöver jag nog inte äta förrän till jul! Som för övrigt kommer närmare alldeles för fort. Måste hinna handla julklappar snart...

Häpp, dags att samla ihop mig o snart kliva av. Trevlig helg på er!

No comments: