Sunday, December 11, 2016

Årets julklapp till mig själv

Det här med mobiler... Jag hatar att köpa ny! Dels för att jag är oteknisk när det gäller molntjänster och det blir meckigt att föra över information och dels för att det alltid är en viss inkörningsperiod på den nya innan man lär sig hur allt funkar och hänger ihop. Men när man måste ladda batteriet två gånger per dygn  för att det ska räcka från morgon till kväll så är det nog dags. Tänker mig en vår med många ljudböcker också och då behövs ju verkligen en batteritid som åtminstone överstiger den 38 minuter långa tågresan. Hittade en bra deal på Galaxy S7 så jag slog till och beställde en ikväll. För tillfället känner jag mig - det ovan beskrivna till trots - lite som ett barn på julafton.


Nu fick jag dessutom ett par trådlösa lurar från Urbanears på köpet, man tackar! Hade kanske inte valt just grått om jag köpt dem själv, men förutom den detaljen så passar det ju väldigt bra eftersom jag funderade över hörlurar så sent som i fredags.


No comments: