Tuesday, March 29, 2016

Offline o'clock

Nöjd unge med ny jacka :) 


Bjuder på lite fler bilder från påskhelgen också.


Modo spelar lika ojämnt som alltid i den här kvalserien; 5-0, 4-0 i två första matcherna. Sen förlust i två matcher, 1-2, 0-2. Och igår vinst igen, 7-1. Allt eller inget. Men trevligt med vinst, nu behövs bara en till för att säkra shl-kontraktet för nästa säsong. 

Inte helt säker på vad som hände med min puls i natt, men när jag stämde av i morse så hade jag toppat på 129 och låg en bra bit över 100 under en dryg halvtimme runt ettsnåret (helt säker på att jag sov, så släpp alla snuskiga tankar ni hann tänka). Nådde därefter ett bottenrekord på 51 vid halv tre. A sa att han märkt av att jag var orolig, men jag minns inte vad jag drömde. Det skulle vara spännande att vara en fluga på väggen i sitt eget huvud ibland!

Nya Bodypump-releasen igår var rolig. Tog lite mindre vikt än vanligt, eftersom jag inte visste vad jag hade att vänta mig. Men jag kan nog lassa på som vanligt nästa gång, var inte jättestor skillnad i antal reps osv. Gillade koreografin och musiken, så nu är jag peppad att fortsätta! Råkade ju beställa ett par nya träningstights också, måste ju få användning för dem när de kommer :D

Idag testade jag BodyBalance för första gången på flera år. Skön stretch! Hade jag fler timmar på en vecka så skulle jag gärna klämma in ett par BB-pass i veckan också, men som det är nu med begränsade 24x7 så får det helt enkelt bli fokus på Pump och löpning.

Nåväl. Den här veckan är det fokus på... så lite som möjligt. Hann ungefär hälften av vad jag borde idag, det blir väl så när måndagen är ledig men vissa arbetsuppgifter ändå måste utföras. Två arbetsdagar kvar, dem ska jag nog överleva. 

Har ni sett reklamen där en massa kändisar ska gå offline kl 22? Jag tänker hela tiden att jag borde testa det, men det går inget vidare för mig, jag har alldeles för lätt att fastna... Nu 22:30 och jag sitter uppenbarligen fortfarande här. Tycker ändå det är ett rätt skönt sätt att slappna av inför natten, att rensa tankarna genom att skriva av mig och slösurfa lite. Men min sömnkvalitet är det ju si och så med, så jag tänkte testa o se om det blir nån skillnad ifall jag varvar ner med något annat sista timmen. Köpte ny bok idag, Arvet efter dig som jag inte läst än. Hoppas den håller samma klass som sin föregångare. Så den kommande veckan ska jag utmana mig själv lite, genom att släcka ner alla skärmar senast kl 22, oavsett om jag känner mig färdigfacebookad och -bloggad eller inte. Bli inte förvånade om det kommer några halva inlägg framöver ;)

No comments: