Thursday, March 17, 2016

Bloggspiration

Två dagar i Västerås gör en mosig i skallen. Eller snarare två dagar på utbildning, med relativt lång pendling som grädde på moset. Följde upp det med föräldramöte ikväll, hann inte ens hem emellan. Men med en så här fin inbjudan och en ledig tredagarshelg så kändes det ändå rätt okej att sitta o titta på en timmes bildspel från läsåret.


Ibland blir jag sugen på förändring. Man kan ju byta både hårfärg och jobb om man vill men just nu verkar hårfärgen ligga närmare till hands. Mitt drömjobb kom o gick, tyvärr inte till mig. Inte för att jag inte trivs där jag är, men mer för att jag vill testa vingarna lite. Åtta, snart nio år på samma ställe gör en lite hemmablind.

Den innevarande veckan har bara genererat ett träningspass, intervallerna i tisdags. Nu skriker kroppen efter mer; den längtan efter träning har blivit en väldigt påtaglig, fysisk känsla senaste veckorna. Får se om jag hinner klämma in något imorgon. Har både lunch- och middagsplaner inbokade. Annars så blir det gymmet på lördag.

Och nu då? Ett avsnitt av MaM innan jag kraschar i säng. Familjen sover redan, stackars A jobbade natten till idag och fick ta rutinkontrollen hos skolsköterskan på em, så han hade inte sovit nånting. Men skolsköterskan var nöjd, det var inga fel på vare sig synen eller hörseln och längdmässigt är väl 128 centimeter en rätt normal variant av sjuåring tror jag.

No comments: