Saturday, March 26, 2016

Påsk



Premiärturade i de här idag. Mycket trevlig upplevelse! Värmde upp med en promenad med mamma, nerför en backe till Coop och uppför en backe tillbaka till huset. Härliga 24 våningar motsvarade den backen. Sen stack jag av i ett tempo som jag bara orkade hålla i tre kilometer, innan jag var tvungen att sakta av. Efter fem km kom jag tillbaka till nerförsbacken; nerför gick det i ett hejdundrande tempo och uppför orkade jag springa en eller två lyktstolpar i taget och sen gå lika långt. Kändes ändå som ett okej pass till slut. Just nu säger Fitbit-vännen att jag gått uppför 69 våningar idag, jag tänker ta en promenad ikväll o få till de där sista 31 för att komma upp i 100 när jag ändå är så nära :) 


Men just nu är det det här läget som gäller, upp med fötterna och vila lite innan middagen ska förberedas. Påsken har varit emotionellt omtumlande. Jag är och blir inte överens med tanken på att mamma o pappa har flyttat, och nu när vi kom hit blev det så påtagligt att det inte gick att hålla borta längre. Känslomässigt dränerande dagar således. 


Men barnen trivs och det är ju trösterikt i sig. Även om de frågade ett antal gånger på vägen hur långt det var kvar. Det är kul när den frågan kommer innan man ens hunnit till Stockholm... Hämtade farmor i Vällingby och därifrån till Södertälje tog det två timmar i köerna! Bra start. Kom fram vid åttasnåret i torsdags kväll, då hade åtminstone jag varit på väg i närmare åtta timmar, med tre stopp för att hämta övriga på vägen. Hoppas på något lugnare hemresa imorgon, vore ju nice att komma under 6 timmar åtminstone. Ska stanna till hos faster B på vägen hem, så tiden från start till mål blir lång nog ändå. 

Försökte mig för övrigt på att färga håret häromdagen, tänkte ljusa upp det lite inför våren. Resultatet blev inte som förväntat, förmodligen för att jag är så mörk i grunden, så nu fortsätter jag jaga förändring. Råkar veta att det finns möjligheter att testa lyckan åtminstone... Återstår att se hur resultatet blir där. Annars får jag väl köpa en ny hårfärg igen :D

1 comment:

AnnieeG said...

:-) kram till dig