Sunday, March 20, 2016

Helgen

Den här snyggingen fick jag hänga med igår kväll, när vi gick på konsert i kyrkan tillsammans. Superglad unge som fick se idolerna live :) Man vet att man inte är på ett ställe för ofta när folk säger "Senast jag pratade med A var han arbetslös, har han fått jobb än?" och man svarar "Jodå, han har jobbat på samma ställe i snart fem år"... 


Idag fortsatte vi hänga, hon o jag, den här gången på Daidalos-kalas (för er som händelsevis inte har Barnkanalen som primärt tv-val så är Daidalos en karaktär från barnprogrammet Labyrint, ett program med lite Fångarna på fortet-feeling, lösa uppgifter o samarbeta o vinna så många poäng som möjligt). E hade ingen bra dag, vilket kanske inte syns jättebra på just den här bilden. Hon var lite i obalans redan innan o sa en kvart innan kalaset att hon hellre ville stanna hemma o leka med S. Vi pratade om hur hon skulle känt om hennes vänner ringt o sagt detsamma så tätt inpå hennes eget kalas o sen åkte vi dit ändå. Men hon inledde med att göra illa foten och halta runt o nån kvart därefter bröt hon ihop o kunde inte förklara varför. Jag vet fortfarande inte vad som hände. Hormoner?


Barnkanalen är ju knappast mitt eget förstahandsval heller, så nu kollar jag på första matchen i årets kvalserie istället. Modo har utökat till 5-0 i skrivande stund, med en halv period kvar att spela. Tummar o tår de kommande två veckorna! Bäst av sju matcher, kan således rent teoretiskt vara klart redan på lördag. Men troligtvis inte...


Blev ett kort pass på gymmet igår. Idag hade jag tänkt springa milen igen, men orken infann sig inte överhuvudtaget för någonting alls idag. Gick upp vid 8, la mig igen strax efter 9. Gick upp igen vid 10 och höll mig uppe tills det var dags att åka på kalas vid 12. När vi kom hem igen vid 15 så la jag mig igen och sen växlade jag mellan sängen och soffan fram till 17. Bara tanken på löpning gjorde mig alldeles matt. Vet inte riktigt vad jag har gjort för att bli så konstant trött? Är varken gravid eller särskilt deprimerad. Hoppas den kommande veckan blir bättre. Åker till Småland på torsdag, har bokat in inte mindre än tre träningspass innan dess. Hur tänkte jag då, kan man ju fråga sig... Allt för att hinna klart min utmaning, de åtta passen i mars. Blir ju sådär när den man ska träna med jobbar lite som han gör och man själv reser bort några dagar osv.

Ha en trevlig vecka! Utlovar inga inlägg, men de kan dyka upp när man minst anar det...

1 comment:

mamsen said...

Något pass med backträning ska du nog kunna få till här i helgen :)