Tuesday, March 08, 2016

Pyramider

Jag gillar tisdagar. Egentligen gillar jag nog bra träningspass, för dagen innan träningen ikväll var inte så mycket att hänga i granen. Trött o tjurig, många koppar kaffe men fick saker gjorda åtminstone till skillnad från förmiddagen igår när datorn bråkade. Åkte hem en timme tidigare och tog en tupplur innan träningen - skönt, men inte smart, inte tillräckligt trött nu när klockan börjar krypa iväg. Å andra sidan hade jag aldrig orkat åka iväg annars och nu fick jag till ett riktigt bra pass med pyramidintervaller. Lyckades hålla relativt jämnt tempo i alla intervaller (100-200-300-400 meter, fyra varv) även om jag tappade lite på sista fyrhundringen. Bra känsla i hela kroppen.

Jag känner mig överlag rätt otaggad nuförtiden. Det är som att orken bara tog slut för ett tag sen och jag vet inte riktigt var jag ska hitta ny. Jag mår väl egentligen rätt bra, men skulle så mycket hellre vara ledig mer och jobba mindre... Brukar annars vara tvärtom så här års, när det ändå är ljust både när man åker till jobbet o hem igen och dessutom många kortveckor under våren. Men det senaste halvåret har varit lite bakvänt överlag, mådde mycket bättre än vanligt i höstas också, så det fortsätter väl i samma snurriga spår. Men om jag försvinner från bloggen mer än vanligt framöver så vet ni varför.

Klockan tickar vidare, nu borde jag sova.

No comments: