Sunday, April 03, 2016

Veckan som gick

Väldigt vad lite man hinner blogga om man ska stänga ner datorn vid 22! Har inte riktigt lyckats varje kväll, särskilt nu under helgen. Och sömnkvalitén är fortfarande låg. Men ny vecka, nya tag. Offline o'clock fortsätter.

Ledig i fredags, vaknade med huvudvärk som aldrig riktigt gav med sig, frontalloben kändes mest av allt friterad. På lördagen ställde jag in både träning och besök till svägerskan, A tog barnen o åkte själv medan jag intog horisontalläge framför en tv i taget tills de kom hem igen, sent på kvällen. Egentid har jag gott om till vardags iom träningen, men det är något speciellt i att få vara ensam hemma. Nu hade jag kanske njutit mer av det om jag hade mått bra (huvudvärken gav sig runt 15-snåret på lördagen) men å andra sidan - om jag hade mått bra hade jag ju åkt med till släkten och inte varit ensam hemma alls. Så man får ta det onda med det goda.

Idag inledde jag dagen med två alvedon igen, men sen har det känts okej resten av dagen. Så pass okej att jag gav mig på en långrunda. 13 km blev det, i ett 6.10-tempo. Ett tag, hösten 2013, sprang jag runt 14 flera gånger i veckan. 11.6 klämde jag till med i början av december 2015, men annars minns jag inte när jag sprang så här pass långt senast. Kanske Lidingö 2014? Kände flera gånger att jag nog kunnat trycka på lite snabbare (iaf idag) men vågade inte riktigt eftersom jag inte var säker på hur jag skulle orka i längden. Under pistolhot och i samma tempo hade jag kanske orkat springa 15, men jag kände mig mer än nöjd när jag var klar.

Hunnit veckohandla och tvätta bilen också, nu kan jag med gott samvete slappa en stund framför konståknings-vm innan natten. Ser fram emot en ny vecka på jobbet,

No comments: