Friday, April 29, 2016

Knock on wood

Sådär ja! Ett långpass avklarat i solskenet. Lite svårt med temperaturen, tog långärmat och ångrade mig, men tror jag eventuellt skulle ha ångrat mig i linne också då det ändå blåste en del bitvis. Resultatet då? 14 km, snittade 5.57. Med Avicii i öronen och två uppmuntrande kollegor i bakhuvudet så pinnade benen på. När jag blev mentalt trött vid 6 km så tänkte jag "Tänk vad roligt J & H kommer låtsas att det är att lyssna när du pratar om det här på måndag!" och så fortsatte jag. Och när jag blev fysiskt trött strax efter 11 så tänkte jag samma tanke. För att inte tala om sista kilometern, när alla muskler ville ge upp och gå hem. Och ja, självklart blev jag peppad av mellantiderna i sig också. Första milen snittade jag något snabbare än sista fyra, men höll mig uppenbarligen ändå under 6 min/km. I 14 km. Yay me!

Efter det här så tänker jag mig att 2.10 inte är orimligt på Halvmaran, givet att jag fortsätter vara frisk och oskadad (peppar, peppar - knät börjar krångla!). Det ger lite utrymme att bli trött den sista tredjedelen (som att jag inte var trött redan idag?!) och allt under 2.10 blir en bonus :) Att sikta snabbare än så känns inte rimligt idag. Återkommer om jag skulle ändra mig under sommaren, men det är låg sannolikhet på det.

Valborg i morgon. Hade tänkt köra BodyPump på förmiddagen, men med tanke på hur benen o baken känns just nu så är jag inte så sugen på flera hundra squats/lunges. Får se hur det känns när jag vaknar imorgon bitti, men troligast så stannar jag hemma med foam rollern. Sen hoppas jag på finväder i Bålsta, där vi passar på att fira en födelsedag resten av dagen/kvällen. Vad har ni andra för storslagna planer?

No comments: