Saturday, April 23, 2016

Kulturella dagen

Men hörrni, vilken dag vi har haft! Solen fortsätter skina och även om det var något svalare idag så har jag klarat mig bra utan jacka hela dagen. På förmiddagen blev det lite strosande på stan och en tur på Kommunist-museet.



Sen lunch på ett ställe som visserligen serverade klassisk tjeckisk mat, men som i övrigt påminde mer om en skolmatsal än en restaurang. Men man kanske inte kan förvänta sig vad som helst för 60 kronor? Inte supergott, men nu har jag testat dumplings och köttgryta.


Eftermiddagen försvann i ett nafs, lite fönstershopping och en joggingtur, årets första utan långärmat. Så skönt!! Sprang utmed floden och det var packat med folk vilket gjorde det svårt att hålla tempo, men landade ändå på ett snitt strax under 6 minuter på 7.5 km. Om jag orkar springa imorgon ska jag se om jag hittar en bättre rutt, med mindre folk.


(Huset i bakgrunden kallas Dancing House och det är egentligen det min partner in crime tagit kort på, även om hon där till höger ser rätt snygg ut också)

Efter en svettig löpning så var det skönt att utnyttja hotellets mini-spa, med bubbelpool och bastu. Stannade där i nästan två timmar innan vi fick skynda iväg till middagen och därefter gick vi på Svansjön som vi spontanköpte biljetter till i morse.






Nu börjar det kännas som att den här dagen lider mot sitt slut. Trevlig helg allihop!

2 comments:

Mamsen said...

Var det verkligen dumplings? Ser mest ut som knödel tycker jag.

Jess said...

Jag tänkte detsamma, men de säger att det är dumplings... Bröd-dumplings.