Saturday, April 23, 2016

"Bara en öl, tack"...

... blir ju kanske inte riktigt samma sak när den säljs på 1.5-liters petflaska.


Tre saker har jag lagt märke till de här dagarna; 
1) Lyxbilar är betydligt mer vanligt förekommande än hemma. Har sett fler Porsche, Ferrari och Infiniti än vad jag vanligtvis gör på ett år.
2) Tjeckerna skapar jobb. Det finns folk till allt och jobb till alla (?). 10 pers som sopar gatan. Nån som står bredvid receptionen som bara väntar på att visa vägen till hotellhissen. 15 expediter i varje butik. En som säljer biljetten till nåt museum och en annan som river den osv.
3) Cannabis kan tydligen användas i allt. Och jag menar allt. Från schampo till tandkräm och choklad.

Och annars då? Jo tack. Kafka-museet och shopping på agendan idag. Mycket trevlig dag! Har fått tag på både foundation och schampo (utan cannabis) som planerat, till betydligt bättre pris jämfört med Sverige. Just nu tar jag igen mig lite på hotellrummet och funderar på om jag ska färga håret eller om jag ska ta med mig färgen hem o göra det nästa vecka. Funderar även på att ge mig ut o shoppa lite till istället? Behöver köpa ett par souvenirer till barnen innan jag åker hem. Och kanske nån till mig själv. 

No comments: