Friday, April 15, 2016

To eternity and beyond

E hos klasskompis på playdate, A sover efter jobb, så idag har jag heldag med S. Efter en fullspäckad dag med allt ifrån hjulskifte till studiebesök på brandstationen till ett jobbigt pass med barnvagnslöpning så hade jag lyckats bränna dagens beräknade kalorier redan innan kl 15. Med ett sådant outcome tycker jag det känns rättfärdigat att plocka fram popcorn till Toy Story redan på tidig eftermiddag. Att inte hämta E i skolan på min lediga fredag och istället tjuvstarta fredagsmyset ensam med S gör att jag inte riktigt kan släppa känslan av att ha glömt något. Särskilt som vi hade en så intensiv dag fram till 15-snåret.


Löpningen var sjukt jobbig. Hade planer på 14 km, men pallade bara 8. Senast jag sprang med barnvagn var sensommar/tidig höst 2014, innan S blev för tung för joggingvagnen. På den tiden var både barnet o vagnen betydligt lättare. Idag var det ca 33 kg jag pushade framför mig. Omänskligt kändes det. Så långpasset får vänta till efter helgen, när A har jobbat klart. (Vilket i praktiken kommer innebära att jag kanske får till det i Prag och annars blir det efter nästa helg).

Nu ska jag kolla filmen...

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

MÅSTE SÄGA ATT JAG INTE FÖRSTÅR, VAD SOM PÅGÅR.
OCH GIVETVIS VILL JAG TRÄFFA MINA BARNBARN, FARMOR
SOM JAG ÄR.

DET VILLE SÄKERT DU OXÅ NÄR DU VAR BARN, DIN FARMOR?