Thursday, May 30, 2013

Dagens tips

Jag har en ny kompis. Den heter Veet EasyWax och är som en liten roll on för vaxning av ben m.m. Jag började vaxa benen 2005, när jag bodde i USA (skrev till o med ett inlägg om det). Efter ett par år av kladd och än mer kladd bestämde jag mig för att köpa en epilator istället. Det gör mer ont, men kladdar ingenting så det jämnar ut sig till fördel för epilatorn. Men det finns vissa kroppsdelar som gör för ont att epilera, så då har jag fortsatt med vax. Ibland har jag testat såna där färdiga kalla vaxremsor, men det är inte samma sak som varmt vax, så det har blivit en del kladdande. Ända tills nu när jag hittade den här nya vännen. Den värmer upp vaxet till lagom temperatur och sen brer man ut vaxet i ett tunt jämnt lager med hjälp av roll on-funktionen. Hur bra som helst!! Jag rekommenderar den till alla som vaxar benen men ogillar kladd.

Jag har en tendens att komma i säng alldeles för sent, så nu ska jag ta o läsa en stund innan jag måste lägga mig. Håller på med Lars Keplers Hypnotisören, spännande hittills! (Har läst drygt halva).  Igår kom jag inte i säng förrän efter midnatt för att det var så svårt att lägga bort boken. Tur i oturen då att jag fortfarande hade ont i benet och inte kunde springa idag, så jag kunde passa på att sova när S sov...

No comments: