Wednesday, May 22, 2013

Guess what - det handlar om träning idag...

I år finns det hittills bara fem veckor av de passerade 20 som jag inte har fått ihop tre träningspass. Två veckor hade jag dock fyra pass istället (alltså två andra veckor). Och två av de där första fem var jag skadad. Rätt bra resultat om jag får säga det själv. Har sprungit 25.6 mil hittills i år (vilket ju inte är i närheten av vad jag "borde" för att vara i fas med mina 100 mil, men jag har ändå tagit igen en hel del jämfört med för drygt en månad sen).

E sprang Lilla Blodomloppet nu ikväll, men det var på håret att tjejerna (E & grannen) fick plats! Det var fulltecknat, så jag fick ställa dem i kö och hoppas på att några föranmälda barn inte skulle dyka upp. Det gick bra, men det verkade finnas andra efter oss i kön som inte fick plats. Nästa år ska jag föranmäla henne i god tid! Hon tycker ju det är så roligt att springa lopp :) "Jag ska vinna hela loppet!" ropade hon högt när jag sa att det var okej att gå om man blev trött... Mammas flicka :)

Nu ska jag gå o lägga mig, så jag orkar upp imorgon. Det känns som att morgondagen bara kommer vara en enda lång väntan på att få resultatet från Milspåret, men jag ska ju hinna packa, åka till Sthlm och ta mig ut till Djurgården först, så tiden kommer nog gå fortare än jag tror. Måste erkänna att jag är rätt nervös, för jag kommer bli så besviken om det tar mer än en timme att springa... Jaja, om jag lägger mig nu så slipper jag ju fundera på det ett tag medan jag sover iaf. Gonatt!

No comments: