Friday, May 03, 2013

Det får gå som det går...

...sa jag till A innan jag stack ut på dagens löprunda. Såg en 6-kilometersrunda på runt 40 minuter framför mig. Hade råkat äta middag nån timme innan, då jag efter ett fall av lättare hjärnsläpp glömde bort att jag skulle springa. Annars brukar jag försöka äta efter träningen. Tanken var springa - duscha - kolla hockey - natta E i första periodvilan, men hon kom redan 10 i 7 och bad att få gå o lägga sig. Trots att hon sov till kvart i 8 i morse! Nästa på tur att bli sjuk? Hur som helst så nattade jag henne medan A nattade S innan jag sprang. Efter 2 km kändes det tungt, mycket tyngre än på länge, men jag powered through som de säger Över Där. 5.45 km på 30:23. 52 sekunder långsammare än i söndags, på samma distans fast annan bansträckning. Och det trots att jag alltså tog det lugnt idag. Jag blir fortfarande förvånad över mig själv ibland. Det var fantastiskt tråkigt och jobbigt att springa idag, men lika skönt efteråt som jobbigt under tiden. Jag har inte riktigt varit mig själv den här veckan, av flera orsaker (sjuk bebis, pms, utebliven träning i början av veckan) men nu mår jag bra igen!

Och för den som undrar hur S mår så finns han här. Han har sovit middag inte mindre än 4 gånger idag, på de 12 timmar han var uppe :O Fortfarande hängig, men bajsar inte lika frekvent. Hoppas på fullständigt tillfrisknande under helgen. Doktorn trodde på rotavirus, som brukar hålla i sig knappt en vecka och nu har han ju varit sjuk sen i söndags så det är ju på tiden då.

Sådär, nu har klockan snart passerat midnatt och jag har fortfarande inte plankat. Dags att stänga ner här alltså. Trevlig helg, alles!

No comments: