Monday, May 20, 2013

Monday, Runday

Ja, jag har sprungit idag. Eller vad man nu ska kalla det... De första tre kilometerna tog ganska exakt 19 minuter med vagnen, vilket kändes som en överkomlig tid. Men sen orkade jag inte riktigt hålla igång i värmen längre, så resterande väg (2.45 km) växlade jag mellan att jogga och gå, för att till slut komma hem på 36:08. Inte min bästa dag, men så brukar det inte alltid vara 22 grader i skuggan när jag ger mig iväg heller. Jag tror att jag är känsligare än jag tror när det kommer till värmen, det går liksom aldrig bra att springa när det är varmt ute. Tur Milspåret går kvällstid!

Åkte till stan för att köpa kardemummakaffe på Indiska. Egentligen har jag inlett fyra shoppingfria veckor, med start förra veckan och med undantag för A's födelsedag på söndag samt ett dop vi är bjudna till på lördag. Men mat måste man köpa och kaffe räknas ju egentligen till livsmedelsinköpen, även om jag inte har hittat nåt kardemummakaffe på Ica... Så mellis och en liten promenad på stan var vår eftermiddag. Sen lekte E på gården med granntjejen och det hela slutade med att E gick hem till grannarna och åt middag. Jag gick hem till mina pojkar - som låg och sov. Helt plötsligt fick jag en stund för mig själv och hann sätta mig med en bok tills de vaknade. Åt lite rester till middag, så slapp vi fundera över vad vi skulle laga också. Skönt!

Båda barnen somnade på studs när de gick o la sig o A jobbar i natt, så jag sitter ensam i soffan igen. Bara 10 sådana kvällar kvar (inkl denna som snart är slut), sen ska A vara ledig åtminstone 7 månader.

No comments: