Tuesday, May 07, 2013

Det bidde bara en tumme

Det bästa med sommaren (if that's what this is?) är att man kan ha KLÄNNING igen! I < 3 klänning. Efter att ha hängt ute på gården i träningskläder hela eftermiddagen (jag är för lat för att byta om till träningen, drar på träningskläderna direkt och byter efteråt) så drog jag på mig årets första sommarklänning efter duschen. Dagens blev en rosa solklänning som jag köpte förra sommaren, när jag fortfarande var gravid. Jag köpte den i min vanliga storlek och tänkte att jag skulle ha den i år istället. Nu visade det sig att det faktiskt är lite i största laget, men det är ju ett i-landsproblem. Den är fortfarande fin och med en liten bolero-kofta över så blev det bra ändå :)

Dagens löptur blev det dock inte mycket bevänt med. Tro om det var kombinationen jobbig mil i förrgår/eftermiddag i solen idag som blev för tuff, men efter drygt en kilometer tog det tvärstopp. Det gick liksom inte att springa längre. Så det fick bli en promenad hem istället... Termometern visade på 26 grader innan jag gav mig iväg, så det kan ju ha haft viss inverkan också även om jag försökte dricka mycket när jag var ute med E innan. Nytt försök på torsdag.

Mötte grannen i porten, hennes dotter var uppe o ringde på för att fråga om E ville komma ut på gården o leka (igen). Bestämde även att vi allihop skulle grilla tillsammans, så jag gick upp o hoppade in i duschen o så hjälptes jag o A åt att förbereda mat. Det hamnade fläskfilé på grillen, med en pastasallad on the side. Grannarna bjöd på majskolv och en korv med bröd till E som inte ville ha fläskfilé. Sen avslutade vi med att grilla marshmallows :)

Allt som allt blev det en mycket trevlig dag och kväll, trots tränings-failen. Nu är det dags för en kopp te om jag ska hinna det innan sängdags.

No comments: