Friday, January 02, 2009

Snart...

Så där ja, då var det nytt år igen. Har en känsla av att det kommer bli ett mycket spännande sådant...! Med mindre än tre veckor (17 dagar är ju faktiskt till och med närmare två veckor än tre!) kvar till beräknat födelsedatum känner jag mig fortfarande inte särskilt höggravid, och har således rätt svårt att fatta att det faktiskt ska komma ut en unge ur mig den närmaste månaden... För min del skulle den kunna bo där inne ett bra tag till innan jag kopplar att den ska ut. Ja, kanske inte rent fysiskt då, för jag är rätt less på att inte få ha min kropp i fred (samtidigt som det är rätt mysigt att känna hur den rör sig...) Men mentalt är jag inte förberedd för fem öre! Och i princip skulle den kunna komma vilken dag som helst, allt från idag tills om en månad (har den inte hittat ut själv då så blir jag väl igångsatt så att den kommer ändå...) Ingenting kommer nånsin bli som förut! Men det är så dags att komma på nu... Som min vän Ah brukar säga: Har ungen tagit sig in så måste den ju ut! Skulle inte vilja gå omkring med en stor boll på magen resten av livet.

I övrigt har det inte hänt så mycket sen senast, så jag avrundar här och återkommer när det händer nåt, Lillstrumpa eller annat. Ha det!

2 comments:

littlestaar said...

Gott nytt år, min kära vän! En spännande vår går till mötes, både för dig och mig. Jag hoppas vi kan träffas ofta (eller åtminstone prata ofta på telefon)och utbyta erfarenheter! :-)
ta hand om dig, lillstrumpa och A & må så gott! Boz, boz, boza! :-)

Anonymous said...

Undrar när du ska hinna känna dej höggravid agentligen. Du får jobba på saken:)Själv började jag känna mej höggravid när jag inte nådde ner och knyta skorna men så hade jag gått upp nästan dubbelt så mcket som du åxå. Se fram mot den stora dagen!!!! mams