Monday, January 19, 2009

Mission failed

Man skulle kunna tro att jag är alldeles ofantligt less på att rulla köttbullar, med tanke på dom 190 jag gjorde strax innan jul. Det är jag också, men faktum är att dom är helt underbara att ha i frysen och därför tänker jag ställa mig och göra en omgång imorrn också! Dock inte lika många... Hade tänkt göra ikväll egentligen, men kycklinglasagne, broccoligratäng, köttfärssås, morotsröra och en vinbärskaka kom emellan... Hade även planer på tonfiskröra, majssoppa och att baka bröd, men det hanns inte heller med så det tar jag imorrn! Tänker att matlådor kommer va bra att ha i frysen framöver, laga mat är väl ungefär det sista vi kommer ha tid med mellan blöjbyten, amning och sömnlösa nätter... Då är det himla smidigt att bara kunna ta fram en låda och stoppa i micron =)

Om jag får allt gjort imorrn beror dock på om jag lyckas klämma in det nånstans. P kommer upp en sväng från Stockholm och hälsar på, så jag ska bjuda henne på lunch och hinna umgås. Kanske helt enkelt måste kliva upp ungefär samtidigt som alla andra vanliga dödliga imorrn... Eller senast 9 iaf. (Vad är oddsen att jag kliver upp tidigt öht, ffa när det är så mörkt ute? Kommer ju inte få nåt gjort även om jag går upp isf!) Så Lillstrumpa får se till att vänta nån dag till. A har obligatoriska grejer i skolan på onsdag, så han har beordrat mig att knipa tills dess och med tanke på mina planer för imorrn (tisdag) så är det väl lika bra så... Nu ska jag iaf sova, så jag öht orkar med morgondagen. Om jag får nån sömn vill säga, har vart dåligt med den varan på sistone... Hur som helst, blir inte mer sova för att jag sitter här, gonatt!

1 comment:

Anonymous said...

när kommer bebis då, jag väntar med spänd förväntan!

/Kusinen