Tuesday, January 20, 2009

Failed mission now accomplished

Så, nu är jag så gott som klar. Vaknade imorse och delade förmiddagen i lika delar mellan frukost, brödbak, dator, städning i köket samt lunchlagning. Vid strax efter 1 dök P upp och åt fiskgratäng med mig, mycket trevligt! Fantastiskt att man inte kan få till en date oftare än två ggr per år när man ändå bor så pass nära (Stockholm-Uppsala)...

Somnade framför tv:n när jag skulle titta på Obamas installation idag, har vart så trött på sistone. Detta trots att jag faktiskt sov 8 timmar i sträck (förutom att jag vaknade av en mardröm och somnade om på en gång) i natt! Hur som helst, efter att ha vaknat igen lagade vi majssoppa och efter middagen (som även blev över till frysen, heja heja!) så gjorde jag köttfärslimpa som nu står i ugnen. När den är klar så har vi mat så att det borde räcka två-tre veckor utan att behöva laga en endaste gång till! Och då har jag ändå inte kommit till tonfiskröran än... Men just nu känns det inte som nåt måste heller =) Om vädret tillåter imorrn ska jag ta en långpromenad istället, det kanske kan sätta igång nånting... Eller köpa ett par ananasar... Eller varför inte en långpromenad till affären för att köpa ananas!? Inte för att jag tror att nånting EGENTLIGEN funkar för att få igång en förlossning, men det vore ju synd att inte ens ha provat... Jag är så less på att vänta! Särskilt som bekant nr3 verkar va inne på förlossningen idag, efter att två andra va där förra helgen... När ska jag få min bebis?! Om nån har nåt tips på nåt (förutom sex) som kan sätta igång förlossningen så tar jag gärna emot =)

No comments: