Thursday, January 15, 2009

Det är roligt att "fylla år"

Jag fick min första - något för tidiga - födelsedagspresent från A idag. En helt underbar kalender! Jag borde lägga ut en bild på den, men jag har inte installerat mjukvaran till kameran än... Men förr eller senare! Den innehöll massor med roligt, typ "Veckans kurva" där man kan fylla i hur humöret, stressen eller pengarullandet har sett ut under varje vecka. Sen finns det redan ifyllt absoluta datum för när man måste-måste byta däck på bilen, när sista ansökningsdatum till universitet och högskolor inför nästa termin är, till och med datum för Eurovision-finalen (!) och förvarningar inför Mors och Fars dag - "På söndag är det..." :) Love it!

(För er som inte vet så är min födelsedag annars på söndag, glöm inte ringa och gratta ;) )

I övrigt är jag fortfarande grymt lesssss på att vänta! Två bekanta fick barn förra veckan, och när den ena fick sin bebis "för tidigt" (fyra dagar innan beräknat) insåg jag att möjligheten finns och i nästa sekund blev det snarast en rättighet att få ut bebis innan (inte en tanke på att den andra tjejen gick över...) Har beräknad förlossning på måndag och med min logiska matte så borde jag ju va på förlossningen nu, men det är jag uppenbarligen inte! Har inte ens en endaste sammandragning, ingen slempropp och definitivt inget vatten... Det är synd om mig!! :(

Men det kanske är lika bra, för jag kommer hela tiden på nya saker som inte är fixade och klara än. Idag var vi på IKEA - igen! Jag kan lika gärna flytta dit, så ofta som jag är där. Köpte en ny hylla till badrummet, som är smalare än den vi har nu - allt för att få plats med alla nya grejor som ska fås plats med. Skötbordet är inte jättestort, men det är inte badrummet heller så hyllan behövdes bytas ut för att få plats med blöjhinken. Kan tyckas att blöjhinken är ett larvigt påfund för att tjäna ännu mer pengar på blivande mammor, men jag fick den gratis så ingen har tjänat några pengar på mig. Dessutom är den större än en vanlig papperskorg, vilket kan va skönt när man byter blöjor sjuttielva gånger om dan, för att slippa tömma papperskorgen hela tiden. Och det bästa av allt är att den liksom har ett extra lock som "låser in" blöjorna så dom slipper lukta. Alltså - ett must have! Och därmed var ny hylla också ett must have, för att få plats att slänga blöjorna...

Enough is enough, ses en annan dag.

3 comments:

Anonymous said...

Tror inte du behöver installera nån mjukvara till kameran. Sätt i usb kabeln och testa. Funkade så med min kamera iaf och med den på jobbet som dessutom är likadan som din. mams

Jess said...

då kan man ju verkligen fråga sig vad det var för skivor som följde med i paketet... Men testa ska jag göra, imorrn!

Anonymous said...

DEt var som värst. Jag ringde rätt dag, men glömde vad jag skulle säga. Från oss alla till er en riktigt god fördelsedag. Än finns det hopp kvar om att Ni båda ska föddas på samma dag : )