Friday, January 09, 2009

Kolhydrater

Ingen bebis så långt ögat når än, men så är det ju drygt en vecka kvar också till beräknat... Även fast jag tycker den kan komma i helgen...

Dagens lunch tillhör inte de nyttigare recepten. Men jag blev så sugen på mögelost häromdan, så jag köpte en bit. Livsmedelsverket rekommenderar dock inte att jag (i egenskap av gravid, inte i egenskap av mig) äter den såvida den inte vart upphettad och bubblat. Därför kom jag på den briljanta idén att göra pasta med ostsås till lunch. Blandade i en halv burk vanlig mjukost som jag hade i kylen också, eftersom den ändå va rätt intetsägande och tråkig och snarare förstörde frukosten än gjorde den till nåt gott och roligt. Tyvärr smälte inte ostarna som förväntat, så det blev mer ostkräm än -sås, men gott var det :) Och mättande!

Undrar om min kropp håller på att kolhydratladda inför förlossningen, eller nåt. Jag är konstant sugen på kolhydrater, både snabba och långsamma! Men det är klart, ska man bränna 500 kalorier i timmen under ett gäng timmar så är det ju bra om det finns ett energiförråd att ta av... Och eftersom mitt nya liv ska börja vare sig jag vill eller inte om ett par veckor (jag tänker inte väga så här mycket resten av livet!) så är det väl bäst att passa på nu :)

Har ägnat eftermiddagen åt att bli sur på ett visst fotoföretag, vars hemsida bråkar... När man har 743 bilder att framkalla, och vill ha dom i olika storlekar, så tycker jag att man ska kunna få det - om inte annat för att det blir en bra affär för företaget. Men när jag har gått igenom bilderna och valt storlek på alla för att sen bli utloggad när jag klickar "Till kassan" då blir jag lite irriterad. När det händer för tredje gången är jag rätt benägen att ge upp. Det slutade med att alla bilderna blev samma storlek, vilket inte är hela världen i sig men företaget tjänade ju en extra slant på att jag blev tvungen att ha större bilder... Samtidigt så tjänade ju jag på att få 100 bilder gratis, om nån undrade varför jag inte framkallade nån annanstans istället... Förmodligen kommer det dock bli jag som går minus i slutändan i vilket fall, när jag måste köpa nytt album för att det A hade tänkt ha till åtminstone en del av bilderna har såna där plastfickor som är en viss storlek, och nu blir bilderna större... :( Hur som helst, nu hoppas jag på att bilderna från Sydafrika och bröllopet dimper ner i lådan nästa vecka... (Bättre sent än aldrig, right?!)

Slogs av en tanke igår kväll, apropå föräldrar, barn och banden däremellan. Om Lillstrumpa är Lillstrumpa och jag är Pumpa-Strumpa (vilket A kallar mig för, därav namnet Lillstrumpa, om det undgått någon), då måste det väl bli strumpeband mellan oss?! Och för A's del så handlar det väl troligtvis om Axelband... Eller?!

2 comments:

Anonymous said...

hahahhaaa.... klokren reflektion där på slutet.. klart det kommer vara sådana band...hihi=)

Anonymous said...

man kan väl säga att det märks att du är släkt med din familj.HAHAHAHA
mams