Monday, January 26, 2009

Sleepless in Uppsala

Se där, ett till morgoninlägg! I natt har jag inte sovit många minuter alls, typ en kvart i taget känns det som och sen vart vaken en timme emellan. Tog en dusch vid halv elva-tiden igår kväll, kom i säng ett par timmar senare. Kvart över 2 hade jag fortfarande inte somnat, däremot hade jag ont ont ont, värkarbetet verkar ha kommit igång, så jag funderade på en till dusch för att få bort värsta smärtan, men insåg att jag egentligen inte orkade. Värmde vetekudden och gick o la mig igen istället. Vid fyra-tiden gick jag upp och tog en dusch. Värmde vetekudden igen och gick tillbaka till sängen, till ingen nytta. Hur som helst, värkarna har vart väldigt oregelbundna hela natten, alltifrån några minuter till nån timme emellan och vattnet har inte gått än, så ni behöver inte ropa hej riktigt än, det kan ta nån dag till. Ska försöka ta mig till barnmorskan om drygt en timme, om jag klarar av att gå hela vägen... Dom senaste värkarna har kommit med ca 10-15 minuters mellanrum, men det är inte tillräckligt ofta för att åka in, ffa inte när inte vattnet har gått än. Så jag får vackert vänta. Pratade med förlossningen imorse och dom sa åt mig att känna efter om magen blir hård (utanpå alltså) i samband med värkarna, men jag vet verkligen inte vad jag ska svara på det! Kanske lite hårdare än vanligt, men inte stor skillnad. Fast det kanske märks mer om man inte ligger i sängen/sitter i soffan? Får kolla nästa gång... Nu ska jag fundera på om det är dags för en dusch till eller om jag bara ska klä på mig...

1 comment:

littlestaar said...

Good Luck, habibi, tänker på dig as usual! :-)¨
BOZ!!!