Wednesday, January 21, 2009

Intet är som väntans tider!

Man skulle nästan kunna tro att Karlfeldt visste vad han pratade om när han skrev sin dikt... Sitter här med svullna händer, svullna fötter och ingenting verkar vilja hända. Jag har börjat tänka om: Det är nog inte en bebis därinne, det är bara gaser! Lessen att ha gjort alla besvikna... Jag menar, om det var en bebis skulle den ju vilja komma ut nån gång! SÅ mysigt lär det inte ska va därinne!! Om inte annat kan den ju få komma ut så jag kan få röra på tårna utan att det gör ont... Och så att jag känner att jag tar ut föräldraledighet till nån nytta! Just nu slösar jag ju bara dagar :(

Sitter här och väntar på att min handledare ska ringa. Han skulle ringt mig i fredags, men har fortfarande inte hört av sig... Jag mailade i söndags och frågade vad som hände, igår mailade han tillbaka och frågade om idag passar istället, och eftersom det inte händer så mycket i mitt liv så sa jag att det går bra. Men vi bestämde visst ingen tid, så jag får väl vackert sitta här och se promenadvädret gå åt skogen...

Gnäll gnäll gnäll, det är en sån dag idag. Har sovit dåligt, drömt massa konstigt och vart orolig i hela kroppen i natt. Läste på JG's blogg om nybakade bullar igår och blev jättesugen på det, men jag vet inte riktigt vart jag ska göra av dom sen... Det finns varken plats i frysen eller i magen! Antar att det får bli ett projekt när 40-talet matlådor är uppätna...

För övrigt trodde jag det var 18-gräns på spel och sånt i sverige, så det var ju lite intressant att sifo ville prata med nån mellan 16-75 år för en undersökning om spelvanor! Hur som helst, gav dom fyra av mina dyrbara minuter, så har jag gjort nån form av samhällsinsats idag iaf...

No comments: