Tuesday, October 13, 2015

Yasso 800s

Först beställde jag ett par stövlar. Bara sådär råkade klicka hem liksom. Sen kom mobilräkningen på drygt 800 som en bortglömd chock. Jag visste ju egentligen att den skulle bli väldigt dyr den här månaden, hade bara valt att inte tänka så mycket på det. Då var stövlarna redan på väg. När de kom i förra veckan var de supersnygga, men för små. Men eftersom de var så snygga valde jag att returnera och beställa en storlek större, istället för att bara returnera och typ betala mobilräkningen istället. Idag kom de i en storlek större - och var fortfarande för små. Nu vägrar jag köpa större, det är något psykologiskt med det där också. Även om jag vet att fötterna inte är större för att ett visst märke har små storlekar så känns det ju så när stl 41 är för små...

Löpträning ikväll, 800-metersintervaller i fyra omgångar. De första tre gick bra, fjärde varvet kroknade jag. Som vanligt :) Pannbenet är det inte mycket bevänt med, skulle behöva träna det också. Men jag höll åtminstone högre tempo på sista åtthundringen än på återhämtningssträckan (400 m) även om det inte var stor skillnad, och betydligt långsammare än de första tre. Övningen kallades Yasso 800s och ska tydligen vara en bra fingervisning om rimlig marathontid, när man orkar springa 10 stycken. Om du springer dem på 4 minuter styck så kan du klara maran på 4 timmar. Nu sprang jag ju inte 10 stycken och jag har ingen aning om vilket tempo jag höll eftersom jag missade kolla det (rookie mistake...) men så har jag ju inga marathon-tankar heller. Jag tänker däremot att det är en ganska tacksam övning för löpbandet. Och förhoppningsvis effektiv även på kortare sträckor än marathon.

Ser fram emot två dagar i Stockholm, ny riskbedömningsutbildning. Kan inte avgöra om det är själva utbildningen eller tanken på att kunna ha klänning o klackar i tjänsten som lockar mest :) Just nu lockar i alla fall sängen väldigt mycket. Sov gott alla små vänner och andra!

No comments: