Thursday, October 01, 2015

Bil - att vara eller inte vara

Igår var en sån där dag när min bilmek talade om att han inte kan göra något för att fixa min bil. Så nu har vi att ta ställning till att lägga flera tusen på att lämna in den, eller att köpa ny eftersom den inte gick igenom besiktningen. Testade lyckan hos banken idag och fick ett halvt löfte om att låna pengar till en ny och det lutar nog ditåt ändå. (Vis av andras erfarenheter litar jag dock inte på nån förrän pengarna sitter på kontot). Inte alls vad vi hade tänkt just nu, men vi kan inte stå utan bil heller, då kommer jag typ aldrig komma fram till jobbet de dagar A inte är hemma på morgonen. Så om ni känner någon som är intresserad av en gammal V70 med nytt batteri och bara en säsong på vinterdäcken så kan ni be dem att slå mig en pling. Besiktningen gick den som sagt inte igenom, men det står jag för.

Förutom det en okej dag. Trött som ett litet as efter en slitig vecka (slitig = A har jobbat sen i måndags kväll och jag har behövt lämna båda barnen på morgnarna. Inte värre än så). Borde gått o lagt mig för en stund sen, men jag har inte ens tagit mig i kragen för att tvätta håret. Kanske sparar det till i morgon bitti, måste ju ha nåt att göra då också. I morgon kväll blir det rally i stan, lite familjemys för att inleda helgen. På söndag kommer JoA och fina familjen på besök < 3 I övrigt ser jag fram emot en skön, ledig utan en massa planerande och åkande hit eller dit.

Nu ska jag plocka ut linserna och stoppa mig i säng.

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Jag har ju erbjudit mig många gånger att se till era barn,
men eftersom ni inte vill det, så kan jag ju inte göra något
åt det. Men jag älskar era barn, glöm inte det.
Glöm inte heller att mitt liv, tillhör Jesus Kristus.
Vilket gör att inte människor bestämmer.....

Farmor Mita.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Har jag inte fått tjäna Gud på det sätt, Gud sagt på 28 år,
så tycker jag, att nu är jag pensionär och rår om min tid.