Thursday, October 08, 2015

Äntligen (nästan) fredag

En skön dag på jobbet. Efter två fullpackade dagar där jag blivit kvar ganska mycket längre än ordinarie tid så kunde jag idag åka hem redan vid 15. Visserligen under förutsättning att jag tog med mig lite riskbedömningsjobb hem (ska bara blogga först...) men ändå skönt. Hann springa fyra riktigt jobbiga kilometer innan jag hämtade E på skolan. Valde att göra sakerna i den ordningen (träna, hämta, jobba) eftersom A jobbar ikväll, vilket inte ger utrymme att jobba, hämta, träna. Träningen gick ju sådär, kändes som att jag sprang med två trästockar med blyklumpar längst ner. Hoppas det känns bättre på söndag! Kanske höll jag alldeles för högt tempo, det kändes inte så när jag sprang då kände jag mig bara stel, men när jag kom hem hade jag varit ute kortare tid än jag trodde under förutsättningarna. Sprang utan tidtagning, eftersom jag i år i första hand tränar för att må bra. I efterhand hade det dock varit roligt att veta hur snabbt jag egentligen sprang, eftersom jag gick sista 500 hem och ändå kom hem på rimlig tid. Oh well.

Jag satt på jobbet och tänkte att det var fredag idag och såg fram emot att göra helg. Nu blev det inte riktigt så, men det är ju som det brukar vara varje torsdag. Men imorgon är det fredag! S ser fram emot att äntligen få se Blixten McQueen igen, jag har sagt stopp i några dagar nu. Den skulle säkert kunna gå dygnet runt i hans lilla värld om han fick bestämma... I tisdags sa jag stopp, till ett barn som bröt ihop. Ja, man måste ju lära sig att det finns gränser och att stöta på motgångar också. Jag bestämde att fredag var en bra dag. "Men då blir Tetti sur för att jag får bestämma film!" sa han innan vi kom överens om att hon får bli det i så fall. Och har hon sluppit se filmen hela veckan kanske hon inte blir riktigt lika sur på fredan? Återstår att se imorgon. Jag är iaf väldigt less på de där filmerna nu.

Nu måste jag kolla väderprognos för söndag, så jag vet vilka löparkläder jag ska packa.


No comments: