Tuesday, October 06, 2015

Mitt liv i ett nötskal

Japp, mina nya skor var ett kap som utan att tveka tog mig 9 härliga km igår kväll. Jag älskar bouncen som är i nya löparskor! Man liksom flyger fram de första gångerna. Nackdelen med en bra runda inför ett lopp är att jag får upp förväntningarna och sen brukar själva loppet ändå gå sämre. Så nu vet jag inte alls vad jag ska tro inför helgen. Men kul ska jag ha, det är väl huvudsaken.

Ikväll blev det sent på kontoret, kom inte därifrån förrän halv sju. S ville inte säga godnatt när jag väl kom hem, han var arg på mig för att jag inte varit hemma sa han... Men jag har faktiskt inte dåligt samvete för det, för jag hinner träffa honom desto mer en annan dag när jag kan ta igen de där komptimmarna.

Lönesamtal med chefen idag. Det gick väl ungefär så bra som det kan gå när man inte diskuterar summor utan "prestationsnivå". Summorna blir inte klara förrän alla fack har förhandlat färdigt, men jag vet vad min SACO-anslutna kollega med exakt samma arbetsuppgifter och närmaste chef fick, så jag siktar väl på detsamma. Å andra sidan - för typ fyra år sen fick jag ett par hundra mer än min dåvarande SACO-anslutna kollega med exakt samma arbetsuppgifter och närmaste chef...

Nu ska jag slökolla lite på tv, spela lite Candy crush och sen hoppa i säng. Ha en trevlig onsdag!

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...
This comment has been removed by the author.