Sunday, October 04, 2015

Kanelbullens dag

firades genom att baka kanelbullar på förmiddagen, samtidigt som vi försökte städa lägenheten och förbereda lunch till de stundande gästerna. Just lunchen blev inte så förberedd som jag har planerat, så när de väl ringde på dörren hade jag knappt fått den djupfrysta köttfärsen i pannan. Men någorlunda rent var det nog åtminstone. Så kan det gå, barnen blev väl lite gnälliga sådär som man kan bli när man är hungrig, men klarade sig bra ändå. Sen åt vi kanelbullar, varav hälften inte var genomgräddade. Tur det fanns en plåt till att ta av då.

Hann leka på gården i en och en halv timme också, innan gästerna for hem och vi tog en familjepromenad till Ica. Varma mackor till kvällen och nu är barnen i säng efter lite sånt här, dagen till ära.


Själv orkade jag ingen, så jag sparar den till en annan dag.

För varje helg som går så inser jag mer och mer hur hektisk våren var och hur mycket jag faktiskt uppskattar att bara vara hemma emellanåt. Mysa med familjen och träffa vänner utan att behöva avsätta tre dagar för det. Jag tycker förvisso om att åka bort också, men ibland blir det tydligen för mycket av det goda. Är faktiskt glad att vi inte har så mycket planerat för hösten.

Är det någon som sett 100 code? Jag har sett ett par lösa avsnitt när jag råkat titta på tv samtidigt som det går, jag gillar det jag har sett så nu tänkte vi streama serien från början, med start imorgon. Men först ska jag jobba och sen testa mina nya löparpjuck - ett par GT 2000 GTX. Har haft modellen tidigare, men när jag köpte förra paret fanns inte min storlek, så jag gick upp en och tänkte att en sula skulle funka. Det gjorde det inte :( Men nu har jag dem i min storlek, så nu finns ingen anledning att inte springa hela vintern! Nu till veckan är gruppträningen inställd, men annars så är ju det ett av mina bästa beslut i år! Den där jobbiga, tråkiga, non-comfort träningen som jag inte tar mig för själv blir gjord - och dessutom rolig! Så himla nöjd, jag tror jag kör ett varv till våren också.

1 comment:

Anonymous said...

Tack för en nice eftermiddag JoA