Wednesday, September 30, 2015

Pricka tiden


Här. Du får ett oprövat elljusspår. Det är drygt 2.4 km, inte riktigt 2.5 dock. Inte Lidingö, men lite kuperat. Mer precisa än så kan vi inte vara. Gissa hur lång tid det tar dig att springa två varv och sen försöker du pricka den tiden när du väl sätter igång. Varsågod.

Ja, det gick ju rätt bra ändå till slut, sprang på 22 sekunder under min gissade tid. Dock så kändes varje varv som typ 20 minuter, vilket gjorde mig lite stressad i slutet. Jag var långt ifrån snabbast, men inte heller långsammast och många låg väldigt lika med mig i tid. Skönt, jag hade fått för mig att alla andra var nån sorts super heroes som skulle springa på 19-21 minuter. När allt kom omkring var det bara 4-5 stycken som låg däromkring, medan vi var 10-12 stycken mellan 28-31 minuter. Och så ett 30-tal däremellan. Vår gamla BVC-läkare var där och någon vid namn Karin Hübinette. Jag vet dock inte om det var hon på SVT, har inte lyckats identifiera alla i gruppen än. Finns ett par stycken som heter Våghals också, roligt namn.
 
Nu snabblunch och sedan sitter jag i möte resten av dagen. Over and out!

No comments: