Monday, September 14, 2015

Everybody loves a good bargain

Ni vet den där känslan när man gjort ett riktigt kap. Den kom jag hem med igår. En viss sportbutik i stan hade utförsäljning pga. flytt, på en del skyltar stod det 50% på allt och på andra stod det 75% på allt i butiken. Det fanns i princip ingenting kvar, men jag gick in ändå och hittade mig en liten fallskärm för löpningen. En sån som man sätter runt midjan för att skapa extra motstånd för sig själv. Ord. pris var 499, men den röda lappen på lådan sa Halva priset. Eftersom jag har gått hela sommaren och grämt mig över att ungarna är för korta för att hålla mig runt midjan och för lätta hålla emot så var ju det här helt perfekt! Glad i hågen gick jag fram till kassan och tänkte betala 249,50 för min nya vän. Väl där visade det sig dock att det var 75% på allt i butiken. På reapriset. Så helt plötsligt kostade den mig 62 kronor och 37 öre! Det är ju i princip gratis och skulle jag bara använda den en enda gång så känns det ändå som att jag har fått valuta för pengarna.

No comments: