Tuesday, September 01, 2015

Trötta tisdag

Med en 10-timmars huvudvärk idag så känner jag mig lite mör såhär på kvällskvisten. "Varför tog du inte en tablett då?" kanske någon undrar. Det undrar jag också. Jag tänkte att tillräckliga mängder kaffe och vatten skulle lösa problemet. Efter typ två timmar hade jag ju kunnat inse att så inte var fallet, men nu blev det inte riktigt så.

Planerar för hösten och passade i och med det på att anmäla mig till en sån där löpargrupp. Jag tänkte på det redan förra hösten, men kom på det några veckor in på terminen så då blev det inte av. Och i våras fanns inte tiden, med all extra pendling. Men nu ska jag bli bättre! Uthållighet över tid är ju egentligen inget stort problem för min del, men tekniken är det inget vidare med. Startar nästa tisdag och jag ser fram emot att utvecklas under hösten :)

Skolstarten har varit tuff för fröken E. Hon gråter ofta och säger att hon inte vill gå till skolan, för att hon är rädd att göra fel. Jag vet inte vart det ska sluta om hon har de kraven på sig själv redan som sexåring... Men vi pratar mycket om att man får göra fel och att det är så man utvecklas. Har en bra dialog med hennes lärare också, så det löser sig nog. Den här veckan har hon varit jätteledsen när jag lämnat både måndag och tisdag, men sagt på kvällen att det känts bättre än tidigare och reflekterat själv över att det nog blir bra till slut då. Men det är tungt i mammahjärtat på morgonen :(

Har varit mer än lovligt trött de senaste dagarna, trots sömn. Har fått en praktikant på jobbet och efter att ha påbörjat en genomgång av verksamheten igår var jag nog lika korvstoppad som hon. Det är skönt att saker och ting sätter sig i ryggmärgen och att man inte måste hålla allt längst fram i huvudet hela tiden. Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag stoppar ner mig i sängen - allt för att kunna sova en kvart extra i morgon bitti.

No comments: