Friday, August 28, 2015

Böcker

Har precis läst färdigt Stenhjärtat. Den tog lite längre tid än de andra böcker jag läst i sommar, orkar inte ligga o läsa lika länge på kvällarna nu sen jag började jobba igen :( Men vilken fruktansvärd, fruktansvärd, fruktansvärd bok!! Jag har inte läst en kväll utan att tårarna runnit, vilken sjuk värld vi lever i! Vem begår så vedervärdiga brott som att skaka sönder en bebis? Jag vill spy och sen lägga mig under täcket och låtsas att det inte finns på riktigt. Jag kan förstå känslan, frustrationen, uppgivenheten när man inte sovit på en vecka och ungen aldrig slutar skrika, men jag kan aldrig någonsin förstå agerandet. Jag hittar inte ens ord.

Vad tänker ni om den nya Millennium? Jag har sträckläst de första tre på tidigare semestrar, minns hur lampan har varit tänd till både två och tre på natten (det var nog innan barnen). Men jag blir lite anti hela grejen med att låta en ny person skriva - i vilket syfte och varför ska han (och förlaget) tjäna pengar genom att rida på någon annans framgångsvåg? Jag är kluven till om jag vill läsa den, men vet iaf att jag inte vill lägga pengar på den.

Nog för att det finns böcker i hyllan som jag inte har läst än, men just nu har jag ingen sådär direkt som står o ropar på mig. So hit me with your best tips! Tills vidare tror jag att jag ger mig på Anne Frank igen.

2 comments:

Hajen said...

innan jag dör (finns nog i en hylla hos mamma och pappa tror jag, dock är den min)

Mamsen said...

Den finns hemma hos oss