Sunday, August 09, 2015

Sandmannen

Ägnade en inte helt oansenlig del av kvällen åt att läsa ut Sandmannen, i syfte att slippa ligga vaken hela natten och undra om jag kommer bli hemsökt av en rättspsykpatient (högst troligt...) Boken slutade till synes bra, men så gav jag mig på epilogen - det skulle jag inte ha gjort. Det var som att avslutningen kom av sig, på ett positivt sätt. Det blev spännande igen och nu måste jag ju fortsätta ha lampan tänd o sen börja läsa Stalker, som ligger bredvid sängen. Kepler är bra, men inte lika lättsmälta som de där deckardrottningarna Jungstedt & Co. Så nu blir det en Gerhardsen innan jag ger mig på nästa Kepler. För att liksom lugna ner kroppen i semestermode igen.

Haft en mysig dag i (på?) Vaxholm, med Psykologen. Bilder kommer imorgon.

No comments: