Monday, August 10, 2015

Sommar, sol, semester

Jag valde tydligen rätt semesterveckor i år (igen). Men det känns redan som att den börjar ta slut, trots att jag har nästan halva kvar...

Jag älskar sol och tillbringade således dagen utomhus, med glada barn. Förmiddagen var vi på gården hemma och efter lunch åkte vi till JoA och hennes fina barn och lekte i deras lekpark.


Så härligt när de är på bra humör och gillar att vara ute! Och så enkelt att underhålla dem när det är fint väder. Imorgon ska det tydligen bli den minst fina dagen på hela veckan, enligt både yr och smhi, så då tar jag med mig E till Tekniska museet för lite tjejhäng. På onsdag börjar S nya förskolan och jag har inte fått tag på dem för att fråga vilken tid han ska infinna sig :/ Sån information borde ju skickas ut per automatik kan tyckas, men om den nu inte gör det så får man väl åtminstone se till att ringa tillbaka när någon lämnar meddelande? Jag kan inte riktigt släppa tanken att jag missat någon anteckning på ett papper som jag inte kan hitta nu, så det kan även vara mitt fel. A har dock tagit på sig att gå upp till förskolan imorgon och fråga, den ligger ju bara några minuter härifrån.

När jag öppnade Blogger för att börja skriva det här inlägget hade jag en djup tanke om något värt att skriva om. Tyvärr försvann den lika fort som den kom, så jag avrundar här och återkommer om den dyker upp igen.

No comments: