Tuesday, August 18, 2015

Sommarlovsslut

I tjänsten har jag bara högklackat på nån enstaka konferens, men aldrig till vardags på institutionen. Det går ju liksom inte ifall man ska springa på överfallslarm t.ex. Så jag har blivit bekväm, går mycket i ballerina och sneakers till vardags såväl när jag jobbar som när jag är ledig. Idag tänkte jag dock lyxa till det och drog på mig de här godingarna inför dagens skolstart


Köpte dem till ett bröllop för drygt fem år sen och kan nog räkna antalet gånger jag har använt dem på mina egna fingrar. Tycker dock jättemycket om dem! De tyckte inte lika mycket om skolgårdens grus, men vi kom överens ett par timmar iaf. 

Nu är jag inte lika nöjd med mitt val, då jag har skavsår lite här och var, varav ett hindrar mig från att springa. Jag sitter således ombytt i sängen och känner mig tjurig. Drog på mig mina Asics också, innan jag insåg att det inte skulle funka. Hade misstanken för flera timmar sen, men hoppades in i det sista. Just ikväll när jag faktiskt för en gångs skull kände mig taggad också! Så himla typiskt :( Hade tänkt ut en jättebra runda på ca 8 km, men vi får väl se när det här behagar gå över.

Men skolstart ja! Stora damen... Eftersom hon inte gått på förskola i närheten så kände hon ingen av de andra barnen och ville hellre vara med mig än med dem, men jag tror det kommer gå bra om hon får några dagar på sig att bli varm i kläderna. Hon verkade gilla magistern iaf och han verkar ha bra hand med barn. Vilket man väl kan förvänta sig efter 35 år, eller vad han nu sa att han jobbat i skola.




Annars har vi verkligen haft sommarlov ända in i kaklet. Igår var jag o E på stranden en sista (?) gång för i år. Jag passade på att bada också. Eller vad man nu ska kalla det, jag doppade mig och simmade ungefär fem simtag åtminstone. Det räckte, vattnet var inte alls lika skönt som förra sommaren även om det här var det minst osköna jag varit med om i år.


Men om jag är en badkruka så badar E desto mer, hon kommer knappt upp med mindre än att man lyfter henne när hon är så kall att hon inte kan prata längre... Nöjd och glad var hon inte riktigt redo att packa ihop efter fyra timmar, men eftersom det börjat bli lite kyligare på morgnarna så kommer man ju inte iväg förrän framåt lunch och då blir det inte längre. 

No comments: