Thursday, September 03, 2015

Energi

Just ikväll hade jag inte mer än 4 km i benen. Men jag kom åtminstone ut. Hade jag planerat lite bättre hade jag kanske kommit ut tidigare och kanske orkat lite mer. Men de senaste dagarna har jag känt mig rejält dränerad på energi överlag, det här med skolan stjäl all min ork; E är jätteledsen både morgon och kväll. Jag stupar i säng tidigt och är ändå helt slut redan när jag kommer till jobbet. Nu har jag lagt om schemat tillfälligt, för att slippa lämna på fritids på morgnarna. När jag var på kurs förra veckan kändes det som att det gick bättre att lämna, då lämnade jag lagom till det ringde in vid 8.15. Om vi kan testa det ett par veckor så kanske vi kan skapa en annan trygghet, för att sedan återgå till normala tider? I morse kom jag lagom rödgråten till jobbet själv också. Charmigt! Gjorde en kort dag och tog med mig lite skrivjobb hem. Hämtade E strax efter 14 - och fick en surt "Varför kommer du redan?" levererat. Så nånstans tänker jag att hon ändå trivs...

Sen träning = sen middag. Lax i ugnen, hoppas den är klar snart... På återhörande!

No comments: