Saturday, September 05, 2015

Lycklig lördag

Ny termin, nya aktiviteter. Jag försökte sätta E i dansskola för ett par år sen, living vicariously liksom, men det ville sig inte alls. Hon var den där ohängda snorungen i hörnet som körde sin egen grej och vägrade lyssna på läraren. Så vi gav upp efter en termin. Nu kände vi dock att det kanske var dags att testa något nytt, så när gymmet började göra reklam för Les Mills barnkoncept Born to move så anmälde jag båda barnen. E har varit skeptisk, men efter att ha youtubat lite så kom hon fram till att det såg roligt ut. Idag var första gången. S hade feber, så han missade sin klass, men E kom iväg. Och vilken lycklig unge jag fick tillbaka!! De var bara tre stycken i gruppen, men hon hade haft jätteroligt och ville gå tillbaka redan imorgon. Tyvärr går ju klassen bara en gång i veckan, men det känns roligt att hon gillar den iaf. Jag tjuvkikade lite genom fönstret i dörren och såg att hon faktiskt gjorde det hon skulle den här gången också :)

Medan hon körde sitt race så passade jag på att köra lite intervaller. Körde 30-20-10 sekunder i 6-5-3:45-tempo. 3 varv, sen två minuter gångvila och på't igen. Totalt blev det 11 varv innan E kom ut. 3:45 känns ju inte som ett tempo jag någonsin kommer orka mer än typ 10 sekunder, men ska jag nu ändå plåga mig med intervaller så kan jag ju göra det ordentligt.

Efter träning och tacos blev det bio med E, Inside out. Jag tänkte att det skulle vara en bra film för henne, med alla känslor hon har i omlopp. Hon gav den 3/5 pumpor, men tyckte att vissa bitar var sorgliga och därför vill hon inte se den på bio igen. Nej, jag hade väl inte tänkt lägga 300 på att gå och se samma film en gång till heller... Men jag gillade filmen, tyckte den beskrev känslor, minnen och hjärnan på ett underhållande men ändå givande sätt.

Nu ska jag kolla nåt avsnitt av Alcatraz med A. Vi började kolla den på tv för några år sen, men kom av oss pga. A's jobbschema. För nåt år sen köpte jag den på dvd, men vi har inte kommit oss för förrän nu. Jag förstår varför det inte blev mer än en säsong, men är ändå nyfiken på hur säcken ska knytas ihop. Skulle dock inte rekommendera någon att lägga pengar på den.

No comments: