Tuesday, September 22, 2015

Gnäll

Känner mig inte helt på topp idag, huvudvärk och genomtrött i kroppen. Hoppade över träningen ikväll. Hade egentligen sett fram emot den, när helgens träningsvärk äntligen lagt sig (den var av karaktären tvåhandsgrepp för att orka lägga i backväxeln...) men idag var det inte bara omotivation som satte stopp. Har testat typ allt, druckit massor av vatten (och kaffe), alvedon, tigerbalsam, massage... Jag tror att huvudvärken beror på en viss treåring som skulle vakna 4.28 och gå på toa, dricka vatten, lyssna på Alfons och gå på toa igen. Pappan fick hjälpa honom med det, men jag sov ändå bara några minuter i taget fram till halv sex, då jag somnade en stund till. Men den där timmen mellan halv fem och halv sex förstörde liksom hela dagen.

Jaha o annars då? Jovars, för all del.

Firade farmors 88-årsdag i helgen. Jag tänker mig att hon alltid kommer finnas, har väldigt svårt att förlika mig med tanken på att hon inte kommer göra det och svårt att acceptera att hon liksom känns påtagligt äldre nästan varje gång jag träffar henne. Kan vi stoppa det här på något vis? Jag är inte riktigt redo än. Eller någonsin.

Nu ska jag kolla på ny soffklädsel en stund. Tänker mig ljusgrått, ska beställa hem lite tygprover o se vilken nyans som blir bäst.


No comments: