Saturday, September 12, 2015

Bebisnyheter

Förra helgen var tung, fick tråkiga nyheter i söndags och veckan blev därefter. Ingen bloggenergi således. Bitvis har jag känt mig peppad att skriva, men hittar ändå inte orken. Dessemellan har jag hunnit fundera på om jag borde ta en officiell paus och återkomma när jag känner för det. Jag har inte beslutat något, men räkna inte med särskilt täta inlägg den närmaste tiden.

Veckans höjdpunkt mellan tårar och nedstämdhet var löpträningen i tisdags. Tror vi var runt 60 pers som tränade tripping och skipping och rände i backar. Ni vet ju hur jag o backar kommer överens, men med alla andra som tittade på - och vetskapen om att jag betalt för att utsätta mig för just detta - så var det lättare. Jag var bra sliten i benen fortfarande igår, så den planerade milen halverades. Siktar på ny mil imorgon.

Bland veckans andra ljusglimtar så hittar vi en flaska Cava med delar av mammagruppen igår, årets såväl första som sista uteservering. 



Som grädde på moset hittar vi en januaribebis i bekantskapskretsen. Kompisen C ringde och "ville bara kolla läget". Efter en halvtimme kom det fram att han ska ha barn i slutet av januari, "så det var väl lite därför jag ringde också". Så himla kul!!

Skolan har fungerat bättre och bättre också. Har lämnat en glad unge de flesta dagar den här veckan, så jag hoppas att det är en reell vändning.

Nu lämnar jag er och er lördagkväll åt ert öde, själv tänker jag bädda ner mig med Netflix. Vad får jag inte missa att se?

No comments: