Friday, December 19, 2014

Panaballiko

Jag slapp ta beslutet själv. Just nu känns det känns det skönt, även om jag också är lite kluvet besviken på utgången av det hela. Det handlade om ett jobb jag sökt, som jag ville ha men samtidigt som jag inte vill lämna mitt nuvarande. Så ja, det var rätt skönt att jobbet gick till någon annan. Det hade varit jobbigt att behöva bestämma själv om jag skulle tacka ja eller nej om jag blivit erbjuden tjänsten, men nu löste det sig av sig självt. Har haft rejäl separationsångest i veckan, för att jag inte vill lämna mina nuvarande kollegor. Samtidigt är det ju alltid tråkigt att inte vara attraktiv. Tjänsten är på utredningsavdelningen på mitt nuvarande jobb och gick till en f.d. kollega som haft den tidigare och som nu sökt sig tillbaka, så det var ju inte som att det gick till vem som helst och hade inte hon sökt hade jag fått den, det är jag övertygad om.

Har ägnat även denna dag åt att torka spyor och tvätta. Julstressen har övergått i julpanik, vet inte alls när vi ska hinna handla julmaten eftersom A jobbar hela helgen. Min förhoppning står just nu till att ingen spyr mer, för i så fall kan vi komma iväg en sväng på söndag efter lunch när det gått 48 timmar.

Sprang för övrigt på en sån här när jag var ute i ett helt annat ärende häromdagen. Tänkte att den skulle passa bra i mitt marockanska vardagsrum, vad tror ni om det?


(Det är alltså en matta om det inte syns). Skulle kunna utgöra en bra födelsedagspresent...

Nu ska jag se klart Terminator 2, sen hoppas jag att S inte vaknar 03.22 med orden "Jag gå upp!" som han gjorde i natt. Även om han la sig efter lite Panodil och somnade om. Tyckte ungen kändes sval på em, jämfört med natten. Kollade tempen - då låg den på 40. Jag hoppas att han kändes varmare i natt för att han legat under täcket och inte för att han hade högre feber! Han har sovit till och från mest hela dagen och var lagom enkel att få i säng på kvällskvisten, så en sovmorgon i morgon bitti är inte helt orimligt att förvänta sig.

1 comment:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

20.12.2014.

FRID SOM ÖVERGÅR ALLT.

Rom.12:18 "Håll frid med alla människor så långt, det
är möjligt och kommer an på er".

Jag andas frid. Jag har vila, ro och frid. (trots påhopp av
olika slag) Att leva i harmoni med Gud, då lever jag och du
i harmoni med oss själva. Friden regerar. En underbar frid.

Friden skapar riktiga tankar i linje med Guds tankar. Fridens
tankar det finns ingen fruktan, ingen ängslan, ingen konflikt -
endast tro, frid och harmoni.

O, outsägliga Majestät, min själ längtar efter att få se dig.
Din kraft och din närvaro känner jag stundtals, du lever i
ett ljus dit ingen kan komma. Din härlighet är outsäglig.

Men något har du avslöjat om dig själv, det må jag få nåd
att söka som en skatt, dyrbarare än rubiner eller föremål
av renaste guld. Mitt hjärta är hos dig, för du är min skatt.
Jag skall ju leva med dig, när aftonens stjärnor bleknar och
himlarna försvunnit och du ensam förbliver.

Bön. Tack, älskade fader för din frid, där ingenting kan störa
mig. Jag har inte råd att leva i konflikt. Fröjd och stillhet, finns
ingen större lycka. Än att tänka på din heliga namnet! Amen.

20.12.2014. Mita.