Monday, December 29, 2014

Jullov

Det blev sovmorgon i morse också, till 10 över 10. Seriöst, vad är det med mina barn?! Nog för att de kom i säng sent igår, efter att båda somnade på vägen hem från ma o pa. Men 10? Tog med dem till IKEA för lunch samt att se ut en ny matta till E's nya rum, hon har tröttnat på bilmattan hon fick när hon var 2 så den får lillebror ta över nu. Det känns helt sjukt att vi flyttar om mindre än tre veckor. 7.5 år på ett ställe skapar ändå minnen. Första morgonen i nya lägenheten blir på min födelsedag. E sa vid middagen att hon planerade att överraska mig med frukost på sängen, det kunde hon kosta på sig att berätta eftersom jag ändå alltid glömmer bort allting...

Ser en tv-reklam flimra förbi i ögonvrån. Nån form av naturläkemedel verkar det vara, marknadsförs med orden "antistress" och "snabb frid". Vi har inte tid att ta det lugnt för att få frid, så vi ska ha ett PILLER för det! Är det livskvalitet?

Nyårsafton närmar sig med stormsteg. A jobbar så det blir familjemiddag och sen filmkväll med barnen när han åkt till jobbet. E röstade på Hitta Nemo, så den ska jag försöka få tag på imorgon. Bokstavligt talat Hitta Nemo alltså. Imorgon blir det shopping med lilla mamma och barnen. Min syster har varken samma storlek eller klädsmak, så jag får investera i mina Filippa-jeans själv ;) På torsdag planerar jag för dubbla biobesök - först Alfons med barnen och sen Micke & Veronica med fina JoA. Helt enkelt mommy time all the way, fast på olika sätt.

1 comment: