Sunday, December 28, 2014

Hypokondrikern

De senaste dagarna har jag hunnit ha både influensa, kikhosta och lunginflammation. Vad annat skulle det kunna vara som gör att jag hostar som en liten tok? Jag väcker både mig själv o familjen (väl valda delar av den åtminstone). Ingen feber dock, så mest troligt är att det rör sig om en helt vanlig förkylning. Hade planerat att komma igång med lite löpning nu på jullovet, när jag kan vara ute i dagsljuset o kuta, men det verkar inte bli mycket av just den saken. Myser med lite för mycket film med barnen istället. Blixten McQueen, Frost och Chuggington går varma. När jag sa till E igår att jag o A skulle kolla film på kvällen sa hon "Du kan få titta på Duchess och kattungarna mamma!" Aristocats kom i julklapp från kusinerna... Det blev Ciderhusreglerna istället. Jag hade inte sett den förr, hade fått för mig att den var ganska trist, men den var långt över förväntan. Bra, livet är för kort för dåliga filmer.

A väckte S vid 10.30 i förmiddags, själv vaknade jag några minuter innan och trodde det var ett skämt. Det var det inte och jag är trött därefter nu. Inte alls alltså. Blir bra imorgon, när S med största sannolikhet inte sover till 10.30 och när vi har places to be och tider att passa.

No comments: