Friday, December 12, 2014

Fredagsmys

Ni ska inte tro att jag slutar surfa på Hemnet för att vi har köpt lägenhet. Nu letar jag inredningsinspiration (på Pinterest också för den delen). Kollar framförallt sovrum och vardagsrum, de ska bli mysiga. Jag vet hur jag skulle vilja ha vardagsrummet, men hittar inget bra ord för det. Men jag tänker mycket Indiska, Marocko, stora kuddar, varmt ljus, lite plommon/vinröda/bruna toner. Kommer inte tapetsera om med mörka tapeter, men textilier kommer man långt med. Och på sikt kanske en fondvägg, vi får se. Och vi får väl se vad det blir av mina planer, med en massa möbler i björk. Kanske dags att byta soffbordet? Skulle kunna tänka mig ett ganska massivt i nåt mörkare trä.

Kollade sovrumsinspiration på Hemnet. Det verkar trendigt att ställa sängen mitt i rummet, helst lite på tvären. De här bilderna plockade jag hem just ikväll:








Kakelvägg i sovrummet känner jag väl är sådär, lite väl sterilt. Och en sak är säker: Ställer vi sängen sådär långt ut från väggen kommer vi varken in i garderoben eller i sovrummet. Så just de här bilderna gav mig inte så mycket mer än ett blogginlägg.

Jag tror för övrigt jag har nämnt det här förut, men en sån här kan man köpa i inflyttningspresent om man vill. Särskilt som vår nuvarande sjunger på sista versen. Men inflyttningspresenter gör sig bäst efter jul, så vi inte behöver flytta mer än nödvändigt ;)


Nu ska jag inspirera vidare. Ha en trevlig helg!

2 comments:

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Häftiga sovrumsbilder, tycker jag, blev inspirerad att flytta sängarna, första bilden, med alla tavlorna, passar mig har ju redan, en vägg med små tavlor.

Lycka till med flytten och inredning, visst är det kul och inspirerande, hoppas jag får komma och se hur ni har det efter, när ni kommit in i ert nya hem.

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

Det blev fint, fast jag satte sängarna mot väggen, för annars blev det mycket outnyttjad plats.

Tack, för iden.

För övrigt är jag redan o uppe och hemma hos min älskade Jesus Kristus.