Thursday, December 05, 2013

Svenne Banan

Läser lite här och var om Stormen Sven och tänker "Varför heter den inte ett kvinnonamn?" För det gör ju stormar alltid, av någon anledning.

Nu sitter jag o ser fram emot tjejmiddag på stans persiska restaurang nästa vecka. Kan inte bestämma mig för vad jag vill ha, allt låter så fantastiskt gott på menyn! Ghorme sabzi vet jag att jag gillar, men det gör å andra sidan chefen åtminstone nån gång per år på jobbet, så kanske citron- och saffranskryddad kyckling? Eller grillad oxfilé på spett? En salad olviye till förrätt iaf, sån har jag ätit två gånger och tokgillat båda gångerna. Det är över 10 år sen senast, men jag saknar den ibland och har funderat på vem som ska göra den åt mig eftersom jag inte vetat riktigt vad som är i. Lite kyckling, potatis, saltgurka och majonnäs. Ärter också tror jag. JA, kan T laga mat? ;) Aptiten har varit si och så på sistone, men just nu är jag grymt sugen :)

Nu är det dags för kvällens ab challenge. Sen ska jag sova, huvudvärken kommer smygande och imorrn har jag möte hela förmiddagen. Over and out!

2 comments:

jossan said...

:) Tomas kan laga fantastisk mat dock inte så traditionella persiska rätter tyvärr :/

www.mewertzaxelsson.blogspot.com. said...

6.12.2013.

LIVSENERGI.

Första steget till överflödande liv, är mottaglighet.
Vad är det som mottages? De som är fattiga i Anden,
tar emot Guds Rike. De som sörjer tar emot tröst, från
Jesus Kristus.

De saktmodiga ärver jorden. Den första inställningen är
fattiga i anden, belöningen är Guds Rike. Guds Rike hör
oss till, dess kraft står bakom oss, dess rikes resurser
står bakom mig, dess dispossition, själva dess auktoritet
och kraft, är till mitt förfogande. Vi stödjes av universums/
Gud, de som sörjer. Jag fylldes av en enorm livsenergi, när
jag förstod med mitt hjärta, fick uppenbarelse på vad min
Herre o Mästare gjort för mig.

Belöningen är speciell/ska bli tröstade.

Det finns en känsla av mänsklighet, gudomlig samhörighet,
en känsla av något tillräckligt, inte p.g.av ens styrka utan p.g.
av ens resurser i, med, Gud.

Jag och Jesus Kristus behöver inte vara rädda för någonting,
därför att vi kan bruka det tillsammans, vi är alltid tillsammans.
HALLELUJA!
Jag behöver ingen man. Det har jag inte gjort på tio år.
Jag lever med treenigheten, som jag älskar.
Märk! Att det är inte fel att ha en man, men jag behöver ingen,
bara sanna vänner.

6.12.2013. Mita