Friday, December 27, 2013

2014

2014 blir året då jag inte sätter några mål för min träning. Det blev en aning neurotiskt på slutet och jakten på kilometer tog över glädjen att springa. Så nästa år ska jag springa för att jag mår bra av det, för att det gör mig glad och till en bättre mamma & fru som orkar mer. Jag har anmält mig till Lidingö 15k och Sthlm halvmarathon, men vi får se om det blir fler lopp. Jag tänker känna att 5 km är ändå 5 km, istället för att känna att allt under 7 är värdelöst och inte ens värt att springa. (Det går ju alltid att springa de där 5 i intervallform, för att få ut mesta möjliga av dem. Jag är supersämst på kvalitetspass). Jag ska känna att två gånger i veckan är tillräckligt om jag inte hinner eller orkar mer.

Jag ska framför allt känna att jag springer för att må bra, inte för att uppnå ett antal givna mål.

1 comment:

mamsen said...

Det låter som en bra ide att inte pressa sigsjälvöver den egna förmågan.