Friday, December 06, 2013

Gräsänka (snöänka?)

Ibland undrar jag hur vissa saker blir relevanta i ett givet sammanhang. Sen tänker jag att de är inte relevanta, de bara hamnar där ändå. Vissa människor verkar ha ett behov av att hävda sina åsikter i tid och otid, ibland tror jag att de försöker övertyga sig själva snarare än mig. Jag tar inget ansvar för det.

Min solokvisthelg har startat. Lämnade familjen vid tåget, hann knappt ifrån stationen innan jag saknade dem. Men nu är det som det är och de kommer ju tillbaka :) Grannens dotter passade på att skrämma skiten ur mig nån timme senare, när jag landat hemma i soffan. Tänk er scenariot, man vet att man är helt ensam och ska så vara de närmaste tre dygnen. Och så drar nån i dörrhandtaget... Jag fullkomligt flög upp ur soffan, pulsen närmade sig 220 och hjärnan kom inte på nåt smart att göra. Men så kom jag ihåg att hon skulle komma o hämta sin kvarglömda målarbok, så då vågade jag öppna. Nog med spänning för den här veckan :)

Jonas the psykolog har kommit fram till att jag har panikångest och det ska vi jobba vidare med nu. Idag på jobbmötet fick jag en av de värsta attackerna hittills, mentalt iaf. Det märktes nog inte så mycket, för det var ingen som reagerade, men jag ville helst av allt bara lämna rummet. Det har aldrig hänt förut, hittills har det bara varit svårt att andas. Den utlösande faktorn var när chefen frågade om vi kunde dra över mötet en halvtimme - vilket ju verkligen inte var något problem eftersom jag inte skulle hinna göra något mer efter mötet innan jag skulle gå för dagen. Så jag vet inte riktigt vad som hände...

Det varnas för snöstorm och 10-20 cm snö ikväll, men jag har det varmt och skönt här hemma jag. När jag kan slå mig till ro ska jag tända lite ljus, men för nu får det räcka med att släcka alla vanliga lampor och bara ha mysbelysning på. Springer runt och tänker att jag ska passa på att tömma diskmaskinen och vika lite tvätt, så kan jag ta det lugnt resten av helgen.



2 comments:

Anonymous said...

Älskade VÄNNEN ;) ha en väldigt skön & avkopplande ta-hand-om-dig-själv-slippa-tänka-på-alla-andra-i-familjen-helg & TA HAND OM DIG!!! Boza boza!!! <3

AnnieeG said...

Vi vet att du inte är ansvarig för relevans och ickeexisterande röda trådar... Men jag måste säga att underhållningsvärdet stundom är rättså högt ;-) sköt om dig nu.