Thursday, December 19, 2013

En liten paus

Det pågår en pepparkakshustävling på jobbet. Varje avdelning har fått dekorera ett hus, exakt hur eller av vem tävlingen avgörs är jag däremot inte insatt i. Såg husen igår och såg att en avdelning skrivit "SiS" på taket. (SiS är myndigheten jag jobbar för, om någon missat det). Jag tänkte direkt på oss som den onda häxan i Hans & Greta. Undrar om det var så ungdomarna på den aktuella avdelningen resonerade också?

Förutom det funderar jag på hur jag ska formulera en given - och i sammanhanget ganska allvarlig - oro utan att påverka den pågående utredningen genom att personen i fråga anpassar sitt beteende? Jag är lite inne på att inte formulera oron förrän utredningen är klar, för att inte påverka resultatet. Rätt eller fel?

Sitter här nu med ett dokument som jag skulle behöva gå igenom med berörd person, men personen i fråga är inte här. Så då hinner jag blogga istället. Allt annat är förberett inför julen. Kanske skulle ta o städa skrivbordet lite också, så känns det lite roligare att komma tillbaka om två veckor. Två veckor hörrni! Det är ju som en gratis semester (visserligen utan semesterersättning, men å andra sidan går inga semesterdagar heller). Jag tänker mig att jag då ska vara på topp igen, vi får väl se hur det blir med den saken... Just nu har jag ont i bihålorna, så det lär väl bryta ut nu när jag blir ledig. Sådär som förkylningar alltid gör.

No comments: